Het einde is nabij - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mick Verweij - WaarBenJij.nu Het einde is nabij - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mick Verweij - WaarBenJij.nu

Het einde is nabij

Door: yaboy

Blijf op de hoogte en volg Mick

22 Januari 2015 | Suriname, Paramaribo

Beste allemaal,

De laatste weken Suriname zijn aangebroken en ik vond het weer eens tijd om iets te schrijven. De laatste weken zijn gewoon op ze Surinaams verlopen het leventje hier is een gewoonte geworden. De laatste tijd veel afscheid genomen van mensen en nieuwe vrienden en vriendinnen. Ik had niet verwacht dat het nog zo raar kan voelen om van mensen afscheid te nemen nadat je een lange tijd met ze bent opgetrokken. Bij de een was afscheid minder leuk dan bij de ander, en je zegt dat je contact zult houden maar bij de meeste zal dat verwateren. Nu er steeds meer nieuwe studenten komen zijn de normale uitgaansavonden anders je kent weinig mensen en de motivatie om iedereen te leren kennen is ook een beetje weg.

Tot nu toe durf ik mijn tijd in Suriname als een van de hoogtepunten in me leven te beschrijven. Mochten andere mensen toevallig op deze blog terecht komen om te kijken of Suriname een aanrader is, dat is het zeker. Ik denk dat je op weinig plekken in de wereld een leukere plek vind voor stagiaires dan in Suriname. (wel goed sparen want je gaat money spenden als een malle).

Mijn laatste tripje was richting apiaapati(als ik het goed spel). Dit was een trip waar je 2 uur in de bus zat en 4 uur in de boot. Klinkt even lang als het in werkelijkheid duurt, maar het was het zeker waard. De reis met Fred als leider was echt gezellig en ik heb erg genoten. Van de ananas berg beklimmen tot aan in een stroomversnelling springen ik vond het leuk. Maar deze verhalen zal ik thuis persoonlijk wel vertellen anders wordt de blog te lang.

Na deze mooie trip mocht ik mijn nieuwjaar vieren in Suriname en wat een mooi jaarwisseling hebben ze hier. Het begon al om 12 uur smiddags in de stad en stopte pas om 12 uur s’nachts om het vervolgens nog eens tot 6 uur vol te houden. Ik zal deze jaarwisseling nooit vergeten en ben blij dat ik het hier heb mogen vieren.

Ondanks dat me geld nu toch echt een beetje op is maken we van de laatste weken toch maar een feestje. Havanna, touche en zsa zsa zu maakt niet uit we gaan tot het einde. Eerste reünie met het huis staat gepland. En de eerste afspraken met vrienden zijn ook alweer gemaakt. Volgens mij is mam ook alweer blij dat ik naar huis kom want die begint steeds meer te appen. Ik zie jullie allemaal weer over een paar weken.

LOBBI FOR YOU ALL SEE YOU IN A FEW WEEKS



  • 23 Januari 2015 - 13:12

    Leona Bierhuis:

    Hey Mick, mooie evaluatie! Goed dat je weer terugkomt en weer nieuwe plannen kunt maken. Er zijn nog vele mooie landen te ontdekken!
    Tot snel xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

alles geregeld voor mijn MKV nu wachten!!

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2015

Het einde is nabij

04 November 2014

Toch maar weer eens schrijven

06 Oktober 2014

balletje trappen

22 September 2014

Mi tagi toch! (Dat zeg ik toch!)

15 September 2014

1e werkweek
Mick

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 1043
Totaal aantal bezoekers 3769

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 03 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: