1e week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mick Verweij - WaarBenJij.nu 1e week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mick Verweij - WaarBenJij.nu

1e week

Door: Mick Verweij

Blijf op de hoogte en volg Mick

11 September 2014 | Suriname, Paramaribo

De eerste week was even wennen aan de temperatuur en een beetje ritme op bouwen(zoeken naar supermarkt etc). in de 1e dagen kwamen we op verschillende ontdekkingen over Paramaribo bijvoorbeeld iedereen rijd hier Toyota terwijl ik toch veel Amerikaanse auto's had verwacht. Het beste wat mij hier in Suriname is overkomen is dat we een zwembad in de tuin hebben en dat je even lekker kan afkoelen als het te warm wordt. de eerste dagen niet veel gedaan dan chillen en de buurt ontdekken die trouwens erg veilig is.

De lokale keuken is wel even wennen, zo gingen Jesse en Ik even nasi halen en kregen we daar een zakje kruiden bij. voor alle blanken jongetjes in Nederland die denken dat ze dat zakje kruiden ook wel dat wel ff eten NIET DOEN. een liter water verder kon ik rustig door eten en was de nasi heerlijk. na nog even wat met de huisgenoten gedronken te hebben werden de afspraken voor de volgende dag alweer gemaakt om te gaan stappen in de Havana lounge. omdat iedereen hier al redelijk vroeg op stage moet zijn gaan we standaard om 11 uur slapen als dat lukt met de hitte.

eenmaal wakker geworden om een uurtje of 8 begon het ochtend ritueel van die mooie eerste week weer. Eerst broodjes halen bij de chinees(er zijn echt honderden Chinese supermarktjes in Paramaribo), die broodjes lekker besmeren met de chocopasta uit de lokale supermarkt, chille, zwemmen en klaarmaken voor de volgende maaltijd. eenmaal s'avonds een spelletje doen met de huisgenoten genaamd 30 seconds waarbij onder het genoegen van een djogo (1 liter bier fles Parbo meestal eurotje of 1 a 2) rijkelijk werd gesproken over het stappen.

Eenmaal in de Havana lounge aangekomen werd er veel salsa gedanst dus ik danste met de rest naar de bar toe om nog een paar Parbo biertjes te halen aangezien salsa nog niet geheel mijn ding is. het was een leuke avond met veel gezelligheid, gekkigheid en nieuwe mensen. eenmaal weer naar huis een taxi genomen(die kosten hier niet heel veel) en lekker me bedje in gesprongen.

de rest van de dagen ook wezen stappen maar dat verschilde niet heel veel met de eerste dag stappen. hier stappen is zeker leuker dan in Nederland de sfeer die hier hang vind ik persoonlijk veel gezelliger dan in ons pittoreske Gouda.

in het weekend was het plan dat we naar een lodge gingen maar dat ging door een of andere duistere reden niet door. een lodge is trouwens een soort spa waar je langs de rivier kan ontspannen dat was ik al maarja ga ook geen nee zeggen, beetje onbeleefd:P. inplaats van de lodge zijn we naar nieuw Amsterdam geweest, liever ga ik niet naar 020 maar soms moet het even. nieuw Amsterdam is een oude vesting geweest aan de andere kant van de rivier en werd later gebruikt als gevangenis voor slaven. verder hebben we hier nog rondgefietst met ze alle en van de natuur genoten. nu ik dit type zal ik het erbij zeggen ik heb een fiets gekocht van een stichting voor visueel gehandicapten. die kinderen zijn blind en de stichting leert ze het beroep van fietsenmaker. op dat moment besefte ik dat zelfs die kinderen handiger zijn in een fiets repareren dan ik.(wordt toch even oefenen). eenmaal thuis gekomen bleek de stroom te zijn uitgevallen gebeurt hier vaker vanwege de stroomtekorten. de stroom tekorten zijn ontstaan omdat er weinig water in het stuwmeer zit en er minder kan worden opgewekt.

Verder heb ik hier een prima tijd en ben ik al in contact geweest met me stage begeleider. uit het overleg kwam ik met een combinatie opdracht ik ga de technische dienst in het Residence in hotel proberen te verbeteren door middel van het invoeren van een handmatig fmis stysteem althans dat wordt het plan. Verder ga ik de ISO 9001 waarden nakijken bij de verschillende hotels zoals bijvoorbeeld Colakreek recreatiepark, nieuw nickerie en het hoofdkantoor van Mets travel & tours. de iso 9001 mag ik gaan samenwerken met Lorenzo die heeft een studie in Nederland voltooid dus maak me geen zorgen dat het niet gaat lukken

ik hoop jullie zo een beetje op de hoogte gebracht te hebben en zal volgende week meer typen over mijn eerste werk week. hoop dat het bij jullie ook goed gaat. Tot over 5 maanden en ik zal veel van jullie tussendoor nog spreken.

Groet Mick




  • 11 September 2014 - 15:45

    Cindy :

    Die salsa moves moet je dan wel meenemen naar Nederland en eens hier laten zien hahaha

  • 11 September 2014 - 17:12

    Nadia:

    Hee broer!
    Goed om te lezen dat de eerste week is bevallen! Op naar de volgende leerzame week :)
    Het is wel erg stil hier hoor zonder jou in huis. Have fun! Ik kijk uit naar je volgende verslag:)

    Liefs,

    Je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

alles geregeld voor mijn MKV nu wachten!!

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2015

Het einde is nabij

04 November 2014

Toch maar weer eens schrijven

06 Oktober 2014

balletje trappen

22 September 2014

Mi tagi toch! (Dat zeg ik toch!)

15 September 2014

1e werkweek
Mick

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 3768

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 03 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: