1e werkweek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mick Verweij - WaarBenJij.nu 1e werkweek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mick Verweij - WaarBenJij.nu

1e werkweek

Blijf op de hoogte en volg Mick

15 September 2014 | Suriname, Paramaribo

De vakantie is helaas afgelopen en er dient gewerkt te gaan worden. Aan de ene kant heb ik er wel zin in maar aan de andere kant was dat chille toch wel erg lekker. De eerste dag moesten wij naar het hoofdkantoor van mets om de directie te ontmoeten en onze begeleider. Hier begon ons eerste probleem het hoofdkantoor lag 11 kilometer verderop, taxi bellen dus. Toen onze koets bij de plaats van bestemming stopte zagen wij een klein pand met het bordje mets bv, groot verschil met Nederlandse kantoren die meestal groot zijn maar hier doen ze daar niet aan.

We mochten in de vergaderzaal wachten op de directeur en onze begeleider. Toen onze begeleider aankwam ging hij eerst papieren rondbrengen en liet zijn stagiaire die persoonlijk met hem meeloopt bij ons zitten om ons wat te vertellen over de werkvloer. Toen kwam Sjaak(onze stagebegeleider) binnen samen met de directeur en Lorenzo. Die begon over de situatie te vertellen en dat het niet goed ging met Residence Inn. Er bleek voor 4 jaar lang een wanbeleid te zijn geweest en nu Mets het heeft overgenomen moet het weer wat gaan worden. Ook kregen we te horen dat de stagiaires voor ons het niet helemaal goed hadden gedaan en hierdoor gingen ze ons strenger in de gaten houden. Mogen ze van mij prima doen zien ze ieder geval dat er resultaten afgeleverd zullen worden. Na nog een lang gesprek met Sjaak over hoe de Surinaamse werknemer is (niet geheel positief ) konden we weer naar huis. Lekker gezwommen en vroeg gaan slapen voor de eerste echte dag.

Eenmaal aangekomen bij Residence inn kregen we een rondleiding door het hotel heen. De gebouwen zijn allemaal vrij oud maar worden gerenoveerd er komt nieuwe inrichting en er zal geverfd worden, wat ook hoog nodig is. Verder was de week nogal saai en traag. Aangezien we nu in een oriënterende fase zitten is het nu nog kijken en niet ingrijpen. Ik heb 2 begeleiders een echte Surinamer genaamd Jimmy en Tom. Tom is een man die in Nederland gestudeerd en gewerkt heeft een kent het Nederlandse tempo. Jimmy daar in tegen zij tegen mij 8 uur beginnen en kwam kwart voor 3 binnenstappen. Maar ik werk wel lekker door deze week aan mijn verslag gewerkt en volgende week meelopen met de Technische dienst. De plannen zijn ook gemaakt om in het weekend naar een soort resort te gaan genaamd Parabello maar daar type ik over een paar daagjes wel weer over.

  • 17 September 2014 - 21:45

    Leona Bierhuis:

    Hey Mick,

    Leuk je verhalen te lezen en op afstand mee te kunnen leven. We willen wel foto's zien hoor en een video van salsa dansen slaan we ook niet over.
    Via de app zag ik mooie natuurfoto's. Niet voor niets dat we nog een keer naar Suriname op vakantie willen. Als jij nu zorgt dat alle hotels er een beetje fatsoenlijk uitzien en dan ook nog ISO gecertificeerd dan komt het helemaal goed. Mocht je nu te weinig te doen hebben, ga dan een stagebeleid schrijven voor deze stageplek. Kun je goed mee scoren en het geeft jezelf structuur en invloed!

    Succes en veel plezier,

    groetjes van een toch wat jaloers familielid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

alles geregeld voor mijn MKV nu wachten!!

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2015

Het einde is nabij

04 November 2014

Toch maar weer eens schrijven

06 Oktober 2014

balletje trappen

22 September 2014

Mi tagi toch! (Dat zeg ik toch!)

15 September 2014

1e werkweek
Mick

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 3774

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 03 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: