Mi tagi toch! (Dat zeg ik toch!) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mick Verweij - WaarBenJij.nu Mi tagi toch! (Dat zeg ik toch!) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mick Verweij - WaarBenJij.nu

Mi tagi toch! (Dat zeg ik toch!)

Blijf op de hoogte en volg Mick

22 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Mi tagi toch (dat zeg ik toch)

Weer een weekje Suriname en man wat was het weer gezellig. Wij starten de week met een filmpje met de huisgenoten. Een kaartje kost ongeveer 9 SRD dat is omgerekend 2 euro lekker goedkoop dus. De bioscoop hier is veel leuker dan thuis niet omdat de film anders is maar door al dat Surinaamse publiek die gillen van het lachen en laten dat goed merken. De film naar keuze was lets be cops een komedie(die Surinamers moesten dus veel lachen). De bioscoop werkt wel anders in Suriname je hebt bijvoorbeeld geen vasten plekken je moet maar zorgen dat je vroeg binnen bent en een stoel veroveren. Aangezien wij met 12 mensen waren is het een extra grote uitdaging om naast elkaar te zitten. het lukte half, zes naast elkaar op de ene rij en zes op de ander. De film was lachen en we konden gezellig weer naar het huisje met de taxi.

Verder verliep de week rustig een avondje stappen in Touché waar een grote groep een lekker bakkie ophad. Ikzelf deed lekker rustig aan om geen kater te hebben want de volgende dag hadden we ook een groot feest. Eenmaal wakker ging ik lekker langs de Chinese supermarkt niemand was nog wakker dus moest helaas alleen. Toen ik terug kwam lag iedereen nog brak op bed dus wat doe je dan lekker ontbijten eitjes, tosti’s en een boterhammetje met jam(ik had een culinaire bui). Verder lekker gezwommen en een beetje chillen in me hangmat. ik heb mijzelf ingeschreven voor een stagiaire voetbalteam wij spelen ofer een week onze eerste wedstrijd tegen een veteranen elftal. Rond een uurtje of 4 gingen we ons klaar maken voor ons studenten feest. Dit was een super gaaf feest met alleen maar stagiaires uit Nederland en België. We begonnen met een BBQ langs de waterkant waar je op de rivier kon uitkijken. Dan met de PARTYBUS naar de SOHO lounge. Deze bussen moeten ze in Nederland ook aanschaffen wat een feest bus. Bij de SOHO lounge beetje cocktails drinken en dom kijken hoe getinte jongens aan het breakdance waren, en toen met de party bus naar het Marriott hotel voor een poolparty.

Nog geen 5 minuten bij het zwembad of dirk(huisgenootje) sprong met ze gezicht op de bodem dus hij had een kras op ze neus. Later konden we hier wel om lachen. Het feest was super vet een het was een mooie gedenkwaardige avond. Mi tagi toch!!
(volgend verslag ga ik foto's proberen toe te voegen)

  • 22 September 2014 - 19:28

    Leona Bierhuis:

    Zo'n bioscoop ervaring leent zich goed voor het maken van een filmpje en dan dit keer van de bezoekers. Klinkt goed daar allemaal! Have fun, gr Leona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

alles geregeld voor mijn MKV nu wachten!!

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2015

Het einde is nabij

04 November 2014

Toch maar weer eens schrijven

06 Oktober 2014

balletje trappen

22 September 2014

Mi tagi toch! (Dat zeg ik toch!)

15 September 2014

1e werkweek
Mick

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 3777

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 03 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: