balletje trappen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mick Verweij - WaarBenJij.nu balletje trappen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mick Verweij - WaarBenJij.nu

balletje trappen

Door: mick

Blijf op de hoogte en volg Mick

06 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo


Ik ben met goede voornemens naar Suriname gekomen en 1 daarvan was om te blijven sporten. Na me aangemeld te hebben voor het stagiaire voetbal team voelde ik me al sportief. Wij zouden op maandag avond kwart voor negen spelen anders zou het te warm zijn. Samen met stefan gingen wij al vroeg weg want ja, je wilt niet telaat komen op je eerste wedstrijd. Eenmaal aangekomen op het Essed stadion(groot stadion in Paramaribo google het maar) stonden alle lichten nog uit en we wisten niet of we goed zaten. Maar een aardige meneer van de tegenstander legde uit dat we 1 van de eerste waren en hij hielp ons wel ff naar binnen. Eenmaal in gesprek met onze toekomstige tegenstander bleek hij Promes van achteren te heten en drie keer raden wie zijn half broertje was Quincy. Voor de genen die dit niet snappen is een bekende voetballer die dit jaar voor 15 miljoen naar Spartak Moskou is gegaan.

De wedstrijd begon om half tien(het blijft Suriname!) en de eerste minuten begonnen lekker ik stond rechts achter en we konden elkaar redelijk vinden we hadden immers nog nooit met elkaar gespeeld. Na de eerste helft stonden wij met 3 – 2 voor het was het erg warm. Ik had het zo warm dat heel Nederland 2 dagen warm kon laten draaien. Mijn witte shirt was zo door zichtbaar als glas. Wel was het gezellig en leerde we nieuwe mensen kennen. Na de wedstrijd naar huis gegaan en snel gaan slapen want ik moet natuurlijk fris op de stage staan.

Verder verliep de week rustig en waren we nog een avondje bij een beker wedstrijd wezen kijken met mijn stage begeleider, Stefan en de broer van mijn stage begeleider. De wedstrijd was wel leuk, niet een heel hoog niveau maar dat hadden we ook niet verwacht. Wel kregen wij te horen dat er om presidents cup gespeeld ging worden die zaterdag, en toevallig bleek de broer van mijn stagebegeleider Tom organisator te zijn van de Surinaamse voetbal bond. De broer vertelde ons als we naar de wedstrijd zoude komen kijken dat we VIP plaatsen kregen, daar hadden wij wel zin in. We wisten nog niet zeker of we konden want er stonden plannen voor dat weekend. Om een langverhaal kort te maken de vrouwen gingen naar Browns berg en de mannen bleven thuis voor een mannen weekend.

Na ontbeten te hebben met een liter bier ging het feest beginnen om 5 uur moest ik naar de wedstrijd dus ja ik had ff de tijd. Na tussendoor nog even met de ouders geskyped te hebben ging ik mij klaar maken voor de wedstrijd. Beneden was de eerste huisgenoot al naar ze bedje gegaan om zich klaar te maken voor mannen avond en ff flink te gaan stappen in Zsa Zsa Zu.

De wedstrijd was geweldig, er heerste een leuke sfeer in het stadion en er zaten circa 1400 mensen in het stadion. De wedstrijd werd gespeeld tussen Inter Moengotapoe en Leo Victor. Inter moengotapoe is de club van meneer Brunswijk een oud rebellenleider die nog niet zo lang geleden veroordeeld was voor cocaïne handel. Deze 56 jaar oude man stond in de spits van het bij elkaar gekochte en beste team van Suriname. Hij had twaalf bussen gehuurd om alle fans van de club mee te nemen naar Paramaribo om hem toe te juichen 1 grote Publiciteitsstunt. Ook hebben wij de vice president gezien hij stond zowat naast ons. En Ronnie Brunswijk konden we een handje geven. Inter moengotapoe had de wedstijd verloren door penalty’s of de Surinaamse variant een vrije trap van de elf meter stip. Het publiek was geweldig nog nooit hebt ik in zo’n klein stadion mensen zo hard horen gillen. Al kwam de bal bij de 16 begonnen de vrouwen al zo hard te gillen het leek alsof ik met me moeder zat te kijken en dan duizend keer.

Verder was het stappen met de jongens gezellig en hebben we een leuke tijd gehad aanstaande woensdag moet ik naar nieuw Nickerie voor een dag en daarna drie weken op colakreek werken.

Ik hoop jullie weer een beetje op de hoogte gehouden te hebben.

Ik kijk wel weer wanneer ik iets plaats,

Groetjes van de knapste(ik dus)

  • 06 Oktober 2014 - 20:28

    Jesse Van Sprang:

    Oke Mickje.

  • 06 Oktober 2014 - 20:33

    Therese:

    Wat heerlijk dat je aan je lieve moeder denkt in een bomvol stadion;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

alles geregeld voor mijn MKV nu wachten!!

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2015

Het einde is nabij

04 November 2014

Toch maar weer eens schrijven

06 Oktober 2014

balletje trappen

22 September 2014

Mi tagi toch! (Dat zeg ik toch!)

15 September 2014

1e werkweek
Mick

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 3771

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 03 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: