Toch maar weer eens schrijven - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mick Verweij - WaarBenJij.nu Toch maar weer eens schrijven - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mick Verweij - WaarBenJij.nu

Toch maar weer eens schrijven

Blijf op de hoogte en volg Mick

04 November 2014 | Suriname, Paramaribo


Na lange tijd niets geschreven te hebben vond ik het toch weer tijd voor een reisverslag. Er is een paar weken lang niet heel veel bijzonders gebeurd. Het waren gewoon de normale dagen in Suriname.

Begin van deze week zijn wij (Jesse, Chantal, Esmee en ik) naar Nieuw Nickerie geweest om daar op de andere Locatie te gaan werken. Dit is de nummer 2 stad van Suriname en is voornamelijk hindoestaans. Dit is tevens ook de stad met de meeste zelfmoorden onder vrouwen en jongeren. Er wordt veel verwacht van de jongeren en die kunnen daar soms wel eens aan onderdoor gaan. Gezellige sfeer in de stad dus. Ik vond nieuw Nickerie doodsaai, er is totaal geen actie in de stad en gezelligheid is er alleen op zaterdag avond. Laten wij nou net doordeweeks langskomen. Maar genoeg geklaagd. We hebben mooie dingen gezien zoals Bigi Pan. Bigi pan is een mooi natuur reservaat waar je met de boot door het moeras naartoe moet. Voor de reizigers onder ons een aanrader. In Bigi Pan kan je vogels spotten zoals de rode ibis, je kan vissen of gewoon lekker chillen op je waterhutje.

Na bigi pan zijn wij naar de west zee dijk geweest, om dat Nederlandse gevoel terug te krijgen. Het lijkt net op Nederland maar als je omdraait zie je palmbomen en ben je uit je Hollandse sfeer. In Nickerie sliepen wij in het hotel dit betekende airco, lekkere bedden en een ontbijt dat klaarstaat. Na 3 dagen hadden we Nickerie wel gezien en wilde we terug naar de stad.

Toen we terug waren moesten we alweer aan de slag voor een Halloween feest. Uiteindelijke ben ik alsnog vergeten een kostuum te kopen en moest ik als nerd gaan en wat verzinnen met me eigen kleren. (zie facebook) Het feest werd gegeven door 2 Amerikanen van een jaartje of 27 die volgens mij verzot zijn op stagiaires, gelukkig ben ik een jongen en trok ik niet echt de aandacht. In het appartement stond denk ik op het hoogtepunt van het feest 50 á 60 stagiaires. Het huis was een complete tering zooi, makkelijker kon ik het niet zeggen. Er vielen overal djogo’s(literfles bier) en mensen op de grond. Toen ik binnenkwam was de grond wit en toen ik wegging donkerbruin. Iedereen maakte er een pestbende van, waarom snap ik ook niet. Om een uurtje of 3 was het toch tijd om naar huis te gaan en maar lekker te gaan douchen en te slapen.

Na mijn brakke huisgenootjes te hebben begroet en een eitje voor ze klaar te hebben gemaakt, hadden Jesse en ik een autootje gehuurd voor een dag van de overbuurman. Wij zijn op white beach uitgekomen en hebben de middag daar lekker gechilld aan het aangelegde strandje.

Oh ja het is hier rond de 30 a 35 graden succes daar in het koude kikkerland!!

Ik hoop jullie weer een beetje op de hoogte te hebben gehouden van wat ik uitspook.
Gr.

Mick

  • 04 November 2014 - 23:36

    Leona Bierhuis:



    Mick, wat heb jij een zwaar leven joh, 30 graden, strand, feesten en uhh af en toe wat werken.
    Is er ook nog plek voor ex-stagiaires, van rond de 50....Het lijkt me wel wat.

  • 05 November 2014 - 12:54

    Mick:

    Ik denk als u hier het management moet gaan trainen dat u gillend gek wordt haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

alles geregeld voor mijn MKV nu wachten!!

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2015

Het einde is nabij

04 November 2014

Toch maar weer eens schrijven

06 Oktober 2014

balletje trappen

22 September 2014

Mi tagi toch! (Dat zeg ik toch!)

15 September 2014

1e werkweek
Mick

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 3772

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 03 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: